Webshop??

Waarom in deze bloeiende amazon-, bolcom- en zalando-tijden een winkel draaiende houden ZONDER WEBSHOP?

  • Omdat we waarde hechten aan het fijne gevoel dat gepaard gaat met het bewust fysiek kiezen en kopen.
  • Omdat we het contact tussen koper en verkoper als een sociale meerwaarde zien: zelfs als er geen hulp nodig is bij het kiezen, passen of rekenen, dan nog is de warmte van het contact het beleven waard.
  • Omdat we het duurzame proces dat uw aankoop heeft doorlopen, graag ondersteunen tot bij u, de eindgebruiker. Wij bieden hulp bij uw aankoop als u die nodig hebt en we verleiden u nooit tot onnodige aankopen.
  • Omdat u als klant kan kijken, voelen, snuiven, vergelijken, afwegen.  We geven praktische uitleg rond de gebruikte duurzame grondstoffen, rond de producenten, de productieprocessen, de was- en recyclagevoorschriften.
  • Omdat we graag een ontmoetingsplaats zijn voor mensen die trachten duurzaam of duurzamer te leven.
  • Omdat we van mensen houden…

Hoe spelen we het klaar om in deze bloeiende amazon-, bolcom- en zalando-tijden een winkel draaiende te houden en NIET DUURDER te zijn dan een webshop?

  • Het is een feit dat een fysieke winkel openhouden een pak duurder uitvalt dan een webshop beheren:  de huurprijs, verlichting- en verwarmingskosten, de voorraad op peil houden, steeds in je winkel aanwezig zijn…
  • We bieden hulp op maat van uw wensen:  graag onze mening  bij het passen?  Stofjes voor beddengoed bekijken en berekenen? Even meedenken met eventuele allergieproblemen? …
  • We kiezen de producenten waarmee we samenwerken heel nauwgezet. De meesten gebruiken het GOTS label voor bio en fairtrade katoen, maar het persoonlijke contact met het duurzame bedrijf en de dito ondernemer vinden wij even belangrijk.  De producenten waarmee we samenwerken, waarderen de fysieke vorm waarop we hun waren verhandelen en maken het ons commercieel mogelijk.
  • We hebben een mooie voorraad, maar we hebben ook niet altijd alles en altijd. We trachten nl. onze bestellingen zo veel mogelijk te groeperen, in functie van bijkomende vragen van klanten.
  • Mensen worden zich van langs om meer bewust van hoe milieubelastend de grote online-bedrijven zijn en van de files die de duizenden bestelwagens dagelijks veroorzaken: ook zuivere lucht heeft een prijs!
  • En last but not least: u betaalt niet méér, wij verdienen gewoon wat minder! Maar de ontmoetingen die we in de winkel mogen meemaken zijn ons dierbaarder dan klinkende munt!

 

Advertenties